بی قانونی چرا؟

الحاق یک تبصره به ماده (چند) قانون مجازات …. مصوب چند/چند/چند13 مجلس شورای ….

به موجب این تبصره هر یک از اعمال ذیل عمل مجرمانه تلقی شده و مرتکبین این اعمال به محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی ، شش ماه تا شصت سال حبس ، تبعید و اعدام محکوم می گردند . در ضمن کلیه قوانین موازی این قانون کما کان به قوت خود باقی بوده و قضات می توانند هر قانونی را که مایل باشند ملاک قضاوت قرار دهند .

1-     دور زدن در خیابانی که خط ممتد ندارد .

2-     توقف در پشت چراغ قرمز .

3-     استفاده مداوم از وسایل نقلیه عمومی .

4-     دویدن در خیابان .

5-     مراجعه مکرر به ادارات .

6-     تنفس در هوای آزاد .

از آنجاییکه موضوع بسیار فنی است لذا لازم می باشد جهت تنویر افکار عمومی  پیرامون مفاد این تبصره اندکی توضیح داده شود .

وقتی فردی در یک خیابانی که خط ممتد ندارد دور می زند حتماً قصد وی سوار کردن خانمی می باشد که آن طرف خیابان منتظر تاکسی ایستاده و این عمل وی مصداق تجاوز به عنف بوده و جرم است .

توقف در پشت چراغ قرمز به قصد آن است که ماشین پشت سر به ماشین فرد متخلف برخورد کند پس نوعی از آزار دیگران بوده و جرم می باشد .

فردی به جهت فرسوده کردن وسایل نقلیه عمومی به طور مداوم از این نوع وسایل استفاده می کند پس عمل وی تخریب اموال عمومی محسوب شده و وی مجرم است .

دویدن در خیابان موجب می شود که دیگران فکر کنند ، حتماً جایی دارند از اجناس یارانه ای توزیع می کنند و به این ترتیب این عمل موجب تشویش اذهان عمومی می شود و تشویش اذهان عمومی جرم بسیار سنگینی است .

وقتی امور اداری با یک بار مراجعه به ادارات به راحتی انجام می شود پس وقتی فردی برای انجام یک کار ساده به طور مکرر به ادارات مراجعه می کند قصد وی برهم زدن نظم عمومی است و مجرم شناخته می شود .

و اما تنفس در هوای آزاد موجب ورود حجم بسیار زیادی دی اکسید کربن به جو شده و تخریب محیط زیست را به همراه دارد و این عمل علاوه بر اینکه جرم است باعث بالا رفتن درجه حرارت کره زمین شده و عواقب زیست محیطی بسیار خطرناکی در پی دارد که در این فرصت نمی توان به آن پرداخت .

هر چند ممکن است این تبصره نواقصی داشته باشد و بسیاری از اعمال مجرمانه را شامل نشود ولی ما معتقدیم که قانون بد و ناقص از بی قانونی بسیار بهتر است  !

آزاد اندیش باشید و قانونمند


هیچ نظری موجود نیست: